Het boek: Slapen als een roos

Stapje voor stapje iets veranderen. De Japanners noemen het ‘kaizen’. De mens wil van nature niet veranderen. Verander daarom in kleine, korte stapjes. Wil je beter slapen? Bouw het op, begin klein en blijf het doen. Grote woorden? Voor ons de kern van het lekker leren slapen. Je begint ’s ochtends bij het opstaan en eindigt als je je ogen dicht doet. Dat lijkt iets enorms. Dat hoeft het niet te zijn als je het stapje voor stapje doet; overdag!

Hoe pak je dat aan?
Met behulp van ons boek kun je voor jezelf stappen gaan zetten; rustig aan, op een manier die bij jou past. Het boek is opgebouwd rondom de vier peilers van onze methode: Leven volgens een natuurlijk ritme, leef in het nu, onaffe zaken afmaken, zorgen voor zin en betekenis. Elk hoofdstuk bestaat uit een omschrijving van het onderwerp gevolgd door veranderpunten met voorbeelden. Met behulp van het dagnachtboek kun je je vorderingen volgen en bijstellen.

Zelf ben ik een paar jaar geleden begonnen met yoga oefeningen, ’s ochtends, een paar keer per week, voor de dag echt begint. Ik vind dat prettig en begin op deze manier de dag in rust en met aandacht. Ook draagt de yoga bij aan de bewegelijkheid van mijn lichaam.

Slaap ik een tijd slecht, dan probeer ik weer wat gedisciplineerder te zijn. Dan doe ik heel consequent mijn yogaoefeningen, elke ochtend, en neem ik rust voor ik mijn bed in duik en zorg ik overdag voor voldoende afwisseling van in- en ontspanning. Dat is mijn manier om lekker te slapen, waarbij ik teruggrijp op onze adviezen uit het  ‘Slapen als een roos’ boek. Ze helpen echt!

De ervaring van Diny (d.d. 25-9-2015)
Even ‘n compliment. Ik heb het boek en slaap al twintig jaar slecht. Maar na een paar hele zware nachten, echt pfffff ben ik zo blij want ik slaap intussen stukken beter en ben bij hoofdstuk vier dus het wordt nog beter hihi! Misschien hebben jullie er wat aan voor anderen mensen.
Tot Sinterklaas is het boek met korting te koop in onze winkel (€10).


Abonneren op onze blog