DSC_0461 rechte brug

Onze aanpak

De kern van onze aanpak is dat de manier waarop je ’s nachts slaapt, sterk beïnvloed wordt door hoe je leven er overdag uitziet. Dus: wil je beter leren slapen, besteed daar dan vooral overdag aandacht en tijd aan.

Lig je eenmaal  ’s nachts in je bed eindeloos te woelen en val je maar niet in slaap, dan is er op dat moment niet veel anders te doen dan je eraan over te geven en te hopen dat  je dan toch ongemerkt in slaap valt.

Hoe kun je leren om beter te slapen?
Dat begint ’s ochtends bij het wakker worden. Het gaat in hele, kleine stapjes. Onze aanpak helpt je daarbij, maar werkt alleen als jij er stevig mee aan de slag gaat.

Hulp nodig om beter te leren slapen?
We gaan met jou kijken hoe je dag eruit ziet aan de hand van de volgende elementen:

Heb je een goede balans tussen inspanning en ontspanning?
Anders gezegd: heb je verspreid over  de dag een aantal rustmomenten of ben je iemand die de hele dag door actief en ingespannen bezig is.

Ben je iemand die vooral in het hier en nu leeft?
Ben je veel bezig met wat mis kan gaan of maak je je erg druk over wat geweest is?
Ben je gewend de dingen één voor één te doen ? Of ben je met van alles tegelijk bezig?

Maak je onaffe zaken af in je leven?
Ben je iemand die veel dingen tegelijk doet, en daarbij veel niet afmaakt? Maak je veel afspraken die je vervolgens vaak niet nakomt? Heb je een opgeruimd huis of overal rommelhoekjes waar je je aan ergert? 

Lukt het je om je overdag te realiseren wat voor jou van betekenis is en wat jou voldoening geeft?
Neem je overdag  de tijd om te  genieten van momenten die de dag bijzonder maken? Sta je er bij stil hoe je je dag zinvol kan maken?

Na het bespreken van deze elementen maken we samen met jou een plan van aanpak op maat met opdrachten en oefeningen waarmee je zelf aan de slag kunt om je leefwijze overdag aan te passen,  zodat  je ’s nachts beter kunt slapen.

Meer lezen….

 

Abonneren op onze blog