Young woman and leaves

Hulpmiddelen bij slapeloosheid

Je kunt op verschillende manieren aan de slag om slapeloosheid tegen te gaan. Zoek in dWINKEL een vorm die bij jou past. Onze materialen zijn zowel digitaal als in hard cover beschikbaar.

  • Zelfstandig met het boek  ‘Slapen als een roos’ en het dagnachtboek
    Met het boek en het dagnachtboek kun je in je eigen tempo en wanneer jij er zin in hebt aan de slag om je leefstijl overdag aan te passen, zodat je ’s nachts beter gaat slapen. Het boek geeft allerlei voorbeelden hoe je dit overdag en ’s avonds kunt aanpakken. Met behulp van het dagnachtboek kun je je vorderingen volgen en bijstellen. Aan de hand van je aantekeningen kun je zien hoe je leven overdag van invloed is op de hoe je ’s nachts slaapt. Dit geeft je de mogelijkheid om je leefstijl doelgericht op onderdelen aan te passen.
    Zie hier de ervaring van Diny, opgestuurd op 25 september 2015:
    Even ‘n compliment. Ik heb het boek en slaap al twintig jaar slecht
    Maar na een paar hele zware nachten echt pfffff ben ik zo blij want ik slaap intussen stukken beter en ben bij hoofdstuk vier dus het wordt nog beter hihi! Misschien hebben jullie er wat aan voor anderen mensen.
    Grt Diny
    Gelijk aan de slag? Ga naar de winkel!
  • Zelfstandig met de cursusmap (papieren versie of digitaal)
    De cursusmap bevat zes lessen, die ieder bestaan uit kennis over slapen, inzicht in hoe dat voor jou werkt en oefeningen, waarmee je je vaardigheden eigen kunt maken om beter te leren slapen. Je kunt ons tussentijds vragen stellen. Op het eind van iedere les kun je ons je opdrachten toesturen als je suggesties of feedback wil hebben. Dit kan telefonisch of digitaal. Bekijk de demo van de online cursus.
    Gelijk aan de slag? Ga naar de winkel!
  • Met begeleidingsgesprekken
    Wil je liever begeleiding bij het leren ‘slapen als een roos’? Dat kan. Tijden
    s de begeleidingsgesprekken (2 of 3) in Berg en Dal of Nijmegen onderzoeken we met jou welke elementen uit de manier waarop je overdag leeft, ervoor zorgen dat je niet goed slaapt. Vervolgens maken we een plan van aanpak, waarmee je de daaropvolgende drie maanden aan de slag kunt om je leefstijl zo aan te passen dat het je meer rust geeft. Woon je wat verder weg, dan kunnen we de gesprekken via skype of telefonisch doen.
    Gelijk aan de slag? Bel (06 26166108 ) of mail ons voor een kennismakingsgesprek.
  • Workshop
    Past het beter bij jou om er samen met lotgenoten achter  te komen wat je kunt doen tegen slapeloosheid? Bij voldoende deelnemers organiseren wij ook workshops.
    Meld je aan via ons contactformulier.

 


Abonneren op onze blog